IRE: Inductive Rule Extraction

IRE: Inductive Rule Extraction

استخراج قانون استقرائی
IRE: Inductive Rule Extraction

IRE: Inductive Rule Extraction

استخراج قانون استقرائی

روش‌های مبتنی بر انتخاب ویژگی

مساله انتخاب ویژگی، یکی از مسائلی است که در مبحث یادگیری ماشین و همچنین شناسائی آماری الگو مطرح است. این مساله در بسیاری از کاربردها (مانند طبقه بندی) اهمیت به سزائی دارد، زیرا در این کاربردها تعداد زیادی ویژگی وجود دارد، که بسیاری از آنها یا بلااستفاده هستند و یا اینکه بار اطلاعاتی چندانی ندارند. حذف نکردن این ویژگی‌ها مشکلی از لحاظ اطلاعاتی ایجاد نمی‌کند ولی بار محاسباتی را برای کاربرد مورد نظر بالا می‌برد. و علاوه بر این باعث می‌شود که اطلاعات غیر مفید زیادی را به همراه داده‌های مفید ذخیره کنیم. 

ادامه مطلب ...

روش‌های مبتنی بر استخراج ویژگی

روش­های مبتنی بر استخراج ویژگی، یک فضای چند بعدی را به یک فضای با ابعاد کمتر نگاشت می‌دهند. این روش­ها به دو دسته خطی و غیرخطی تقسیم می‌شوند.روش‌های خطی که ساده‌ترند و فهم آنها راحت‌تر است بدنبال یافتن یک زیرفضای تخت عمومی هستند. اما روش­های غیرخطی که مشکل­تر هستند و تحلیل آنها سخت‌تر است بدنبال یافتن یک زیرفضای تخت محلی می‌باشند.  

ادامه مطلب ...

مفهوم ویژگی، بردار ویژگی و استخراج ویژگی چیست؟

           ویژگی و استخراج ویژگی چیست؟

چرا باید ویژگی استخراج کنیم؟

مشخصات ویژگی خوب چیست؟

در شناسایی آماری الگو، ویژگی به یک مشخصه یا خصوصیت قابل اندازه‌گیری از یک پدیده‌ای که مشاهده می‌کنیم گفته می‌شود. از هر پدیده ویژگی‌های مختلفی را اندازه‌گیری می‌کنیم که به آن پروسه استخراج ویژگی گفته می‌شود.   

ادامه مطلب ...

ویژگی و انتخاب ویژگی

 طی چند سال اخیر مجموعه داده‌های متعددی با ابعاد بالا در اینترنت در دسترس قرار گرفتند. زیرا برای الگوریتم‌های یادگیری ماشین سر و کار داشتن با حجم زیادی از ویژگی‌های ورودی کاری دشوار است. در حال حاضر ابعاد مجموعه داده‌های بنچ‌مارک که از مخازن داده گوناگون در دسترس هستند به میلیون‌ها عدد یا حتی بیشتر افزایش یافته است. در حقیقت تحلیل‌هایی که توسط پژوهشگران انجام شده حاکی از آن است که ۷ تا از ۱۱ مجموعه داده‌ای که در سال ۲۰۰۷ منتشر شده‌اند دارای ابعادی بالغ بر میلیون‌ها ویژگی بوده‌اند. برای مواجهه با مساله تعداد بالای ویژگی‌ها روش‌های کاهش ابعاد الزامی است و می‌توانند به بهبود کارایی یادگیری کمک کنند

ادامه مطلب ...