IRE: Inductive Rule Extraction

IRE: Inductive Rule Extraction

استخراج قانون استقرائی
IRE: Inductive Rule Extraction

IRE: Inductive Rule Extraction

استخراج قانون استقرائی

آموزش پایتون

با رشد و توسعه روزافزورن تکنولوژی احساس نیاز به نرم افزارها بیشتر و بیشتر شده و رو به ازدیاد است. نرم افزارهای گوناگونی که هر کدام برای رفع یکی از نیازمندی های کاربران تولید شده اند. نرم افزارهای سازمانی، تجاری، صنعتی، نظانی، مدیریتی، تحلیلی، شخصی، بازی ها متنوع، تبلیغاتی، کجت های نرم افزاری، سیستم های کنترلی، نرم افزارهای آموزشی و سایر انواع نرم افزارها، همگی از کاربرد نرم افزار در همه حوزه های جامعه امروزی است. فارغ از این که نرم افزار بر روی چه محیط و یا سیستم عاملی کار می کند آنچه برای ما دارای در این مقاله مورد اهمیت است بحث تولید نرم افزار است. و البته در رابطه با تولید نرم افزار مباحث بسیاری مطرح است ولی ما می خواهیم در خصوص یکی از مهمترین پارامترهای تاثیر گذار در خصوص تولید یک محصول نرم افزاری صحبت کنیم. زبان برنامه نویسی یکی از مهمترین قسمت های و مسائلی است که برای تولید نرم افزار مورد نیاز است.

 پایتون به انگلیسی یک زبان برنامه‌نویسی همه منظوره، سطح بالا، شیءگرا، اِسکریپتی و متن باز است که توسط خیدو فان روسوم  در سال ۱۹۹۱ در کشور هلند طراحی شدفلسفه از ایجاد این زبان برنامه نویسی دو هدف اصلی بوده است. این اهداف عبارتند از:

     1.     خوانا بودن کدهای نوشته شده

2.      کوتاهی و بازدهی نسبی بالای آن است.

کلمات کلیدی و اصلی این زبان به صورت حداقلی تهیه شده‌اند و در مقابل کتابخانه‌هایی که در اختیار کاربر است بسیار وسیع هستند.
بر خلاف برخی زبان‌های برنامه‌نویسی مبتنی بر گرامر زبان C که بلاک‌های کد در آکولاد قرار می‌دهند، در زبان پایتون از کاراکتر فاصله در متن برنامه برای مشخص کردن بلاک‌های کد استفاده می‌شود. به این معنی که تعدادی یکسان از کاراکتر فاصله در ابتدای سطرهای هر بلاک قرار می‌گیرند، و این تعداد در بلاک‌های کد درونی‌تر افزایش می‌یابد. بدین ترتیب بلاک‌های کد به صورت خودکار ظاهری مرتب دارند.
پایتون مدل‌های مختلف برنامه‌نویسی از جمله شی‌گرا و تابع محور را به طور کامل پشتیبانی می کند و همچنین بسیاری از قابلیت های آن از برنامه نویسی Functional و aspect-oriented پشتیبانی می کند.

این زبان از زبان‌های برنامه‌نویسی مفسر بوده و به صورت کامل یک زبان شیءگرا است که در ویژگی‌ها با زبانهای تفسیری پرل، روبی، اسکیم، اسمال‌تاک و تی‌سی‌ال مشابهت دارد و از مدیریت خودکار حافظه استفاده می‌کند.

پایتون پروژه‌ای Free  و Open Source است و توسط بنیاد نرم‌افزار پایتون مدیریت می‌گردد.

همانطور که پیش از این عنوان شد، پایتون در اواخر دهه ۱۹۸۰ و توسط Guido van Rossum و در CWI یا همان مؤسسه ملی تحقیقات ریاضی و رایانه در کشور زیبای هلند متولد شد. پایتون به عنوان جانشین زبان ABC که خود این زبان از SETL الهام گرفته است ایجاد شد. قایلیت حل کردن استثناها و همچنین ارتباط با سیستم عامل Amoeba از قابلیت های این زبان قدرتمند است. اجرای این نرم افزار از سال ۱۹۸۹ شروع شد. نقش مداوم Guido در تصمیم‌گیری پیرامون اهداف پایتون، باعث شد که انجمن پایتون به او لقب دیکتاتور خیرخواه جاویدان بدهد. وی در ژانویه ۲۰۱۸ بازنشسته شد.


در سال ۱۹۹۱ فان روسوم نسخه ۰٫۹٫۰ را منتشر کرد. البته در این مرحله از پیشرفت کلاس‌هایی با خاصیت ارث بری، پردازش استثنا، توابع و انواع داده list, dict, str  وجود داشت. همچنین در این نسخه ابتدایی یک سیستم ماژول با اقتباس از ماژول-۳ وجود داشت، که فان روسوم این ماژول را به عنوان «یکی از واحدهای عمده برنامه‌نویسی پایتون» توصیف کرد. مدل استثناء پایتون نیز شباهت‌هایی به ماژول-۳ داشت، که به آن شرط else افزوده شده بود. در سال ۱۹۹۴ اولین مجمع مباحثه پیرامون پایتون شکل گرفت که مرحله برجسته‌ای در پیشرفت کاربری پایتون بود.

پایتون در ژانویه ۱۹۹۴ به نسخه ۱٫۰ رسید. خصوصیات عمده جدید این نسخه شامل ابزارهای برنامه‌نویسی تابعی lambda, map, filter, reduce  بود. پایتون در ژانویه ۱۹۹۴ به نسخه ۱٫۰ رسید. خصوصیات عمده جدید این نسخه شامل ابزارهای برنامه‌نویسی تابعی  lambda, map, filter, reduce   بود.

پایتون نسخه ۱٫۲ در سال ۱۹۹۵، زمانی‌که خَودو در CVVI بود، ارائه شد. خَودو به فعالیت‌های خود روی پایتون در مؤسسه ملی تحقیقات و ابتکارات در رستون ادامه داد و در همان‌جا چندین نسخه جدید انتشار یافت.

در نسخه ۱٫۴ به پایتون چندین ویژگی جدید اضافه شد. از ویژگی‌های جالب توجه در میان این اضافات می‌توان به الهام گرفتن از آرگومان‌های کلیدی ماژول-۳ (که خود از آرگومان‌های کلیدی لیسپ الهام گرفته بود) و همچنین پشتیبانی اعداد مختلط اشاره کرد.
در مدت فعالیت فان روسوم در CNRI، او پروژه برنامه‌نویسی کامپیوتر برای هر کس را ایجاد کرد تا برنامه‌نویسی را در دسترس افراد بیشتری که اطلاعات پایه‌ای برای برنامه‌نویسی (برای مثال توانایی در زبان انگلیسی و مهارتهای اولیه ریاضی) را دارند، قرار دهد.  زبان برنامه‌نویسی پایتون به دلیل تمرکزش بر روی پاکسازی فرم دستوراتش، نقش مرکزی را ایفا کرد. این پروژه توسط دارپا سرمایه‌گذاری شد و از سال ۲۰۰۷ غیرفعال شد.

پایتون نسخه ۲٫۰ در ۱۶ اکتبر ۲۰۰۰ با اضافه شدن بسیار از قابلیت های مهم جدید ارائه شد. برخی از این قابلیت عبارتند از cycle-detecting garbage collector و همچنین پشتیبانی از Unicode.پایتون ۳٫۰ در ۳ دسامبر ۲۰۰۸ ارائه شد. این یک تغییر نسخه بزرگ بود که در بعضی از موارد با نسخ قبلی سازگار نداشت. کمپانی گوگل نیز شروه به کار بر روی نسخه ۲٫۷ پایتون برای تبدیل Source to Source زبان Go برای بهینه سازی کارایی آن در پردازش های همزمان کرد.

فلسفه پایتون

فلسه اصلی پایتون در مقاله ای با عنوان  Zen of پایتون (PEP 20) آمده است. این مقاله شامل مواردی است که اعدادی از آنها عبارتند از:

     •    زیبایی بهتر از زشتی است

     •    وضوح و خوانایی بهتر از ضمنی بودن است

     •    سادگی بهتر از پیچیدگی است

     •    پیچیدگی بهتر از بغرنج بودن است

     •    خوانا بودن

بجای آن که تمام قابلیت های آن به core پایتون اضافه شود، پایتون بسیار توسعه پذیر طراحی شده است. امکان مادولار بودن و همچنین جمع و جور بودن این زبان  باعث شده است که به عنوان وسیله ای برای اضافه کردن رابط های قابل برنامه ریزی به برنامه های موجود، سیار محبوبیت داشته باشد. دیدگاه ون راسوم از یک زبان با هسته یا همان core کوچک با کتابخانه ای استاندارد و مترجم یا همان interpreter با قابلیت گسترش و توسعه ساده، از ناکامیهایش در استفاده از زبان ABC گرفته شده است، که البته با رویکردی مخالف اتخاذ شده است.

پایتون ۳

پایتون ۳٫۰ که پایتون ۳۰۰۰ ویا Py3k نیز خوانده می‌شود به منظور شکستن سازگاری عقب رو یا همانbackward compatibility یا به عبارتی قطع سازگاری با پایتون ۲ و بهبود خطاها و رخنه‌ها در نسخه ۲ و همچنین حذف روش‌های قدیمی طراحی شد. به عبارتی دیگر لازم نیست که پایتون ۳ بتواند کدی که با پایتون ۲ نوشته شده را تفسیر کند که البته این مشکل توسط نرم‌افزار ۲to3 حل می‌شود. پایتون ۳٫۰ با همان فلسفه ورژن‌های قبل، در حال توسعه یافتن است، بنابراین هر منبعی در فلسفه پایتون، در پایتون ۳٫۰ به خوبی مشاهده می شود. اگرچه، همان‌طور که پایتون روش‌های جدید در برنامه‌ریزی را جمع‌آوری کرده، پایتون ۳٫۰ تأکید زیادی بر از بین بردن ساختارها و ماژول‌های تکراری دارد: «باید یک و ترجیحاً فقط یک روش بدیهی برای انجام آن وجود داشته باشد.» با این وجود پایتون ۳٫۰ به ساختار زبان چند نمونه‌ای ادامه خواهد داد. کد نویس‌ها همچنان اختیارات شیء گرایی، برنامه‌نویسی ساخت یافته، برنامه‌نویسی تابعی و دیگر نمونه‌ها را دارند، اما در انتخاب‌های وسیع. همچنین جزئیات در پایتون ۳٫۰ آشکارتر از پایتون نسخه ۲ هستند.

سازگاری و همزمانی

اولین نسخه پایتون ۳٫۰ در ۱۷ سپتامبر ۲۰۰۸ منتشر شد. پایتون سری ۲ و ۳ به ‌طور همزمان با هم وجود خواهند داشت. پایتون ۳٫۰ سازگاری قبل را نقض خواهد کرد. الزامی ندارد که کدهایی که با پایتون ۲ اجرا می‌شوند، برای پایتون ۳٫۰ بدون تغییر اجرا شوند. چون تغییرات اساسی بین این دو ورژن وجود دارد مثل اختلاف در دستور پرینت (بنابراین هر استفاده از پرینت به عنوان توضیح باعث خطا در اجرای برنامه می‌شود).

مقایسه محبوبیت زبان های برنامه نویسی

همانطور که می دانید زبان های برنامه نویسی بسیاری در دنیا وجود دارند که هرکدام کاربرد های خاص خود را دارند. بعضی از این زبان های برنامه نویسی برای مقاصدی خاص تولید شده اند و بعضی از آنها عمویت بیشتری دارند. با توجه به میزان استفاده از زبان های برنامه نویسی و همچنین محبوبیت آنها در میان برنامه نویسان و همچنین کدها و برنامه های ارائه شده، سالیانه آمارهایی در خصوص محبوب ترین زبان های برنامه نویسی ارائه می شود.

محبوبیت پایتون در ۱۵ سال گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است، و در نهایت چندین سال پیش باعث شکست در فهرست پنجگانه شاخص Tiobe شد. دلیل این اتفاق آن است که پایتون یک زبان برنامه نویسی اصلی در برخی از فناوری های جذاب و هیجان انگیز امروز است. یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، Big Data و روباتیک همه به شدت به پایتون بستگی دارد رباتیک همچنین به زبان برنامه نویسی C برای استفاده از آن در برنامه نویسی سیستم متکی است Cyber Security یکی از بالاترین چالش های نرم افزاری زمان ما نیز توسط پایتون هدایت می شود.

یادگیری پایتون بسیار ساده است و این جزو موارد تعجب آور این زبان است. پایتون در حال حاضر محبوب ترین زبان مقدماتی است که در دانشگاه ها تدریس شده و اغلب توسط توسعه دهندگان با تجربه به عنوان زبان دوم یا سوم انتخاب شده است. آمار و ارقام بالا به خوبی بیان گر این موضوع هستند که پایتون به یکی از محبوب ترین و همچنین یکی از زبان های بسیار کارآمد در این دوره تبدیل شده است.

مزایای استفاده از پایتون

همانطور که عنوان شد پایتون یکی از ۱۰ زبان برتر دنیا در سال ۲۰۱۷ بوده است. پایتون زبانی سطح بالا و چند منظوره است. شما می توانید از پایتون برای توسعه برنامه های کاربردی Desktop GUI، وب سایت ها و برنامه های کاربردی تحت وب استفاده کنید. همچنین پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی سطح بالا، شما را قادر می کند تا با مراقبت از وظایف برنامه نویسی مشترک بر روی قابلیت های اصلی برنامه تمرکز کنید. قوانین و نحو نگارش ساده این زبان برنامه نویسی به شما کمک می کند که پایه کد را قابل خواندن و قابل نگهداری نگاه دارید. چند دلیل وجود دارد که باعث ترجیح پایتون به زبان های برنامه نویسی دیگر می شود:

     •    خوانایی و قابلیت پشتیبانی

هنگام نوشتن یک برنامه نرم افزاری، می بایست بر روی کیفیت سورس کد خود تمرکز کنید تا در آینده نگهداری و بروزرسانی ساده تری داشته باشید. قوانین کد نویسی پایتون به شما این امکان را می دهد تا مفاهیم و نیازمندی های خود را بدون نوشتن کد اضافی بیان کنید. همزمان، بر خلاف زبان های دیگر برنامه نویسی، پایتون بر روی قابلیت خوانا بودن کد تمرکز می کند و به شما اجازه می دهد تا به جای علامت گذاری و یا کلمات کلیدی از کلمات انگلیسی استفاده کنید. از این رو، شما می توانید از پایتون برای ساخت برنامه های سفارشی بدون نوشتن کد اضافی استفاده کنید. پایه کد خوانا و تمیز به شما کمک می کند تا بدون نیاز به صرف زمان و انرژی بیشتر، نرم افزار را پشتیبانی و بروزرسانی کنید.

     •    پارادایم های برنامه نویسی چندگانه

همانند دیگر زبان های برنامه نویسی مدرن، پایتون نیز از چندین روش برنامه نویسی پشتیبانی می کند. پایتون از برنامه نویسی شی گرا و ساختار یافته کاملا پشتیبانی می کند. همچنین ویژگی های پایتون از مفاهیم مختلفی در برنامه نویسی کاربردی و جنبه گرا پشتیبانی می کند. همزمان پایتون دارای یک سیستم پویای مدیریت خودکار حافظه است. پارادایم های زبان برنامه نویسی به شما کمک می کند از آن برای توسعه برنامه های کاربردی نرم افزارهای بزرگ و پیچیده استفاده کنید.

     •    سازگاری با سیستم عامل های اصلی

در حال حاضر، پایتون از بسیاری از سیستم عامل ها پشتیبانی می کند. شما به راحتی می توانید از مفسران پایتون برای اجرای کد مورد نظر خود در سیستم عامل ها و ابزارهای خاص استفاده کنید. همچنین، پایتون یک زبان برنامه نویسی تفسیر شده است. در نتیجه این امکان را برای شما فراهم می کند که کدهای خود را بدون نیاز به کامپتیل مجدد یا همان در سیستم عامل های مختلف اجرا کنید. از این رو لازم نیست پس از انجام تغییرات در کد مجددا آن را کامپایل کنید. شما می توانید کد برنامه اصلاح شده را بدون کامپایل مجدد اجرا کرده و بلافاصله از نتیجه تغییرات خود آگاه شوید. این ویژگی باعث می شود بدون صرف زمان زیادی تغییرات مورد نیاز خود را انجام دهید.
     •    کتابخانه 
قوی و استاندارد

کتابخانه استاندارد و بزرگ پایتون، امتیاز آن را بیش از سایر زبانهای برنامه نویسی بالا می برد. این کتابخانه استاندارد به شما اجازه می دهد تا از طیف گسترده ای از ماژول ها با توجه به نیازهای خود انتخاب و استفاده کنید. هر ماژول با اضافه کردن قابلیتی به پایتون، شما را قادر به استفاده از آن بدون نوشتن کد اضافی می کند. برای مثال، هنگام نوشتن یک برنامه وب در پایتون، می توانید از سرویس های وب استفاده کنید، عملیات رشته ای را انجام دهید، مدیریت رابط سیستم عامل یا کار با پروتکل های اینترنتی را انجام دهید. شما حتی می توانید از طریق پیمایش کتابخانه استاندارد پایتون اطلاعاتی در مورد ماژول های مختلف جمع آوری کنید.

     •    تعداد زیادی از چارچوب ها و ابزارهای منبع باز

پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسیOpen Source، به شما کمک می کند تا هزینه توسعه و تولید نرم افزار خود را به طور قابل توجهی کاهش دهید. شما همچنین می توانید از چارچوب های چندگانه Open Source پایتون و کتابخانه ها و ابزارهای توسعه و تولید برای محدود کردن زمان توسعه بدون افزایش هزینه آن استفاده کنید. شما طیف گسترده ای از چارچوب های پایتون که Open Source هم هستند در اختیار داریدکه می توانید با توجه به نیازهای خود از میان آنها انتخاب کنید. برای مثال، شما می توانید با استفاده از چارچوب های قدرتمند پایتون مانند Django، Flask، Pyramid، Bottle  و Cherrypy، برای ساده سازی و سرعت بخشیدن به توسعه نیازمندی های وب خود استفاده کنید.

     •    ساده سازی توسعه نرم افزاری پیچیده

پایتون یک زبان برنامه نویسی عمومی است. از این رو، شما می توانید از زبان برنامه نویسی برای توسعه برنامه های کاربردی دسکتاپ و وب استفاده کنید. همچنین می توانید از پایتون برای توسعه برنامه هایی با کاربردهای علمی و عددی استفاده کنید. در پایتون ویژگی هایی برای تسهیل در data analysis و  visualizationوجود دارد. شما می توانید از این ویژگی ها برای ایجاد راه حل های سفارشیی بزرگ داده ها بدون صرف وقت و تلاش بیشتر استفاده کنید. در عین حال، کتابخانه های visualizationو API های ارائه شده توسط پایتون داده ها را به شیوه های جذاب تر و موثر ارائه دهید. بسیاری از توسعه دهندگان پایتون حتی برای استفاده از هوش مصنوعی و کارهای پردازش زبان طبیعی از پایتون استفاده می کنند.

     •    اتخاذ استراتژی تست

شما می توانید از پایتون برای ایجاد پروتوتایپ نرم افزار استفاده کنید. همچنین می توانید نرم افزار خود را مستقیما از روی این نمونه اولیه بسازید، تنها با اصلاح کدهای پایتون. همچنین پایتون یه شما این امکان را می دهد تا با اتخاذ رویکرد Test Driven Development (TDD) برنامه نویسی و تست را همزمان خود را بسیار ساده تر انجام دهید. شما می توانید به راحتی تست های لازم قبل از نوشتن کد را نوشته و از تست ها برای ارزیابی کد برنامه استفاده کنید. این تست ها همچنین می توانند برای بررسی اینکه آیا برنامه بر اساس کد های اولیه عمل می کنند یا خیر، استفاده شوند.

طبیعتا پایتون هم مانند هر زبان برنامه نویسی دیگری دارای نقاط ضعفی است. امکاناتی وجود دارند که در بعضی از سایر زبان های برنامه نویسی وجود دارند که توسط پایتون پشتیبانی نمی شوند که شاید در مقالات تخصصی دیگری به این موضوع بپردازم. 

بهترین IDE ها و کد ادیتورهای پایتون در سال ۲۰۱۹

برای اینکه به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین IDE ها و کد ادیتور های مناسب برای برنامه نویسی پایتون انتخاب کنید این پست را آماده کرده ایم.میدانیم که پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی حال حاضر است پس اینکه بدانیم که با چه ابزاری میتوانیم بهترین تجربه را از کدنویسی با پایتون داشته باشیم استفاده از یک ide مناسب است.

1. ایکلیپس + Pydev

یک محیط توسعه نرم‌افزاری چندزبانه برای محیط توسعه مجتمع با قابلیت اضافه کردن افزونه می‌باشد. این محیط توسعه در ابتدا با زبان جاوا و برای توسعه برنامه‌های این زبان استفاده می‌شد. در ادامه با افزوده شدن افزونه‌هایی به آن امکان توسعه زبان‌هایی چون سی، سی++، روبی، پایتون، پرل، پی اچ پی، لاتک و اندروید را فراهم می‌کند.

افزونه PYDEV برای برنامه اکلیپس می‌باشد که به عنوان محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار برای کدهای پایتون طراحی شده‌است و عملیات تجزیه و تحلیل و رفع اشکال و کدهای پایتون را در محیط اکلیپس مدیریت می‌کند.

۲.پای‌چارم PyCharm

پای چارم JetBrains PyCharm یک IDE برنامه نویسی زبان Python بسیار قدرتمند است که با ابزار فوق حرفه ای خود مدیریت پروژه ها و برنامه نویسی به زبان پایتون را آسان و سریع می کند. زبان پایتون که یک زبان شی گرا و سطح بالا است و خود یک Compiler (مفسر) است توسط Guido van Rossum هلندی در سال ۱۹۹۱ ابداع شد.

نرم افزار PyCharm باعث کدنویسی سریع تر, و دقت بالاتر و برنامه نویسی هوشمند به زبان Python می شود. توسط مفسر هوشمند آن, کدنویسی شما به صورت آنی آنالیز می شود و خطاهای برنامه نویسی و خطای در حال اجرا گرفته می شود و توسط ادیتور هوشمند و پیشرفته خود , شما را برای کدنویسی تمیزتر و کمتر راهنمایی می کند.

برنامه PyCharm در واقع یک ناوبر پروژه کامل است که می توانید فایل های پروژه را به آن معرفی کرده و بین تمامی فایل های پروژه به زبان پایتون نوشته شده جستجو کنید, بین متغیرهای مختلف در فایل های مختلف پل بزنید و تغییر لحظه ای ایجاد کنید. این IDE همچنین از Google App Engine نیز پشتیبانی میکند و شما می توانید برنامه های به زبان پایتون خود را با آن در گوگل اپز منتشر کنید.

۳.ویژوال استودیو کد

نام نرم افزاری کاملا رایگان، عرضه شده از سوی کمپانی مایکروسافت، به منظور ویرایش کدهای مختلف در محیطی کاملا ساده است. اگر شما نیز از برنامه نویسان فضای وب و یا اپلیکیشن های مبتنی بر فضای ابری هستید، مایکروسافت بهترین پیشنهاد برای کدنویسی شما را نرم افزار Visual Studio Code معرفی می کند.

همانطور که می دانید امروزه معروف ترین IDE مایکروسافت به منظور کدنویسی به انواع زبان های برنماه نویسی، نرم افزار ویژوال استودیو است، اما اگر شما نیاز به نرم افزار ساده تر برای کاربردهای کوچک تر دارید، مایکروسافت Visual Studio Code را به شما پیشنهاد می کند.

برنامه Visual Studio Code یک نرم افزار ویرایشگر کدهای زبان های برنامه نویسی است که نسخه های ویندوز، لینوکس و مک از آن عرضه شده و کاربران صرف نظر از نوع سیستم عامل، می توانند به ویرایش و کدنویسی در انواع سیستم عامل ها بپردازند.

به طور کلی Visual Studio Code، هر آنچه را ک هبرنامه نویسان امروزی برای ویرایش کدها، ورایش متون و نیاز داشته باشند در اختیارشان می گذارد. به عنوان مثال قابلیت های لایت کلمات کلیدی و سینتکس زبان های برنامه نویسی، ناوبری آسان در میان کدها، شرتکات های کیبورد، سازگاری با انواع زبان های برنامه نویسی و از مهم ترین امکانات آن به شمار می روند.

۴.اتم Atom/Atom-IDE

یک نرم افزار رایگان و ساده، به منظور نمایش محتوای فایل‌ها و همچنین ویرایش کدهای زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف با امکان های لایت کلمات کلیدی است. همانطور که می‌دانید در سیستم عامل ویندوز، نرم افزار پیش فرض برای ویرایش متون، نوت پد است. اما اگر شما نیز به دنبال نرم افزاری هستید که امکانات گسترده‌تری را در مقایسه با Notepad برای شما به ارمغان آورد.

نرم افزار مذکور یک نسخه بسیار پیشرفته از نوت پد است که در محیطی تیره و متناسب با سلیقه‌ی برنامه نویسان، امکان کدنویسی و ویرایش متون و اسناد را برای شما فراهم می‌کند.محیط کاربری این نرم افزار بسیار زیبا و ساده طراحی شده است، از این رو حتی مبتدی ترین افراد نیز قادر هستند از امکانات گسترده و بسیار عالی آن بهرمند شوند.

این نرم افزار با دارا بودن یک نوار ناوبری بسیار آسان، شما را قادر می‌سازد به مدیریت فایل‌ها پرداخته و برای مثال به پیش‌نمایش تصاویر بپردازید. محوریت کاری این نرم افزار بر مشاهده و کدنویسی به انواع زبان‌های برنامه نویسی متمرکز شده و با دارا بودن امکان های لایت سینتکس اکثر زبان‌های برنامه نویسی، یکی از بهترین محیط‌های کدنویسی به شمار می‌رود.

فایل های آموزشی را از اینجا دانلود نمایید.


1. "The History of Python: A Brief Timeline of Python"Blogger. 20 January 2009. Retrieved 20 March 2016.

2. Deily, Ned (19 December 2017). "Python 3.6.4 is now available". Python Insider. The Python Core Developers. Retrieved 20 December 2017.

3. Peterson, Benjamin (16 September 2017). "Python 2.7.14 released". Python Insider. The Python Core Developers. Retrieved 17 September 2017.

4. Holth, Moore (30 March 2014). "PEP 0441 -- Improving Python ZIP Application Support". Retrieved 12 November 2015.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد