ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
جان هنری هالند به خاطر کار خود در زمینه محبوب سازی الگوریتم های ژنتیکی، از طریق کتابی که در سال 1975 با اقتباس از "سازگاری در سیستم های طبیعی و مصنوعی" و رسمیت بخشیدن به قضیه شمای هلند انجام داد، بیشتر شناخته شد. در سال 1976 هلند مفهوم الگوریتم ژنتیکی را به آنچه که او "سیستم شناختی" نامیده بود مفهوم زد و اولین شرح مفصلی را که به عنوان اولین سیستم طبقه بندی یادگیری شناخته می شود در مقاله "سیستمهای شناختی مبتنی بر الگوریتمهای تطبیقی" ارائه داد. این سیستم اول با نام سیستم شناختی اول به عنوان ابزاری برای الگوسازی طراحی شده بود که برای مدل سازی یک سیستم واقعی با پویایی اساسی ناشناخته با استفاده از جمعیت قواعد قابل خواندن انسان طراحی شده بود. در محیط مبتنی بر بازپرداخت یا پاداش که اعمال این قوانین برای ایجاد رفتاری با سیستم واقعی مطابقت داشته باشد. این اجرای زودهنگام بعداً بعنوان بسیار پیچیده تلقی شد و نتایج متناقضی را به همراه آورد.
(1) رسمیت الگوریتم تیپ سطل برای واگذاری اعتبار / یادگیری
(2) انتخاب قوانین والدین از "طاقچه های زیست محیطی" مشترک به جای کل جمعیت
(3) پوشش، برای اولین بار به عنوان یک اپراتور ایجاد معرفی شد
(4) یک مجموعه رسمی فعالیت
(5) یک معماری الگوریتم ساده شده
(6) تناسب اندام مبتنی بر قدرت
(7) در نظر گرفتن مشکلات یادگیری تک مرحله ای یا نظارت شده و معرفی مجموعه صحیح
(8) تناسب اندام مبتنی بر دقت
(9) ترکیبی از منطق فازی با سیستم طبقه بندی یادگیری
(10) تشویق زنجیره های عمل طولانی و سلسله مراتب پیش فرض برای بهبود عملکرد در مشکلات چند مرحله
(11) بررسی یادگیری نهفته
(12) معرفی اولین روش واگذاری اعتبار مانند Q-یادگیری.
در حالی که همه این مفاهیم در الگوریتم های سیستم طبقه بندی یادگیری مدرن استفاده نمی شوند، اما هر یک از نقاط برجسته در توسعه الگوی سیستم طبقه بندی یادگیری بودند.