IRE: Inductive Rule Extraction

IRE: Inductive Rule Extraction

استخراج قانون استقرائی
IRE: Inductive Rule Extraction

IRE: Inductive Rule Extraction

استخراج قانون استقرائی

ادیت و کار با فایل متنی جلسه نهم

اگر بخواهیم یک ستون خاصی از خروجی را جدا کنیم باید از دستور awk استفاده کنید، این دستور به شدت پرکاربرد بوده و برای شخصی سازی خروجی مورد استفاده می‌باشد.  

echo hello world | awk '{print $1}'

توسط دستور بالا ما خروجی حاصل از دستور echo را به صورت شخصی سازی شده درآورده و فقط ستور اول آن را جدا می‌کنیم، یعنی کلمه hello فقط در خروجی نمایش داده خواهد شد.

اگر بخواهیم دو فایل را با هم مقایسه کنیم دستوری منحصراً برای این کار در لینوکس تعبیه شده است که می‌توان از آن استفاده کرد توسط دستور زیر ما دو فایل test1 و test2 را با هم مقایسه می‌کنیم.

diff test1 test2

دستور فوق‌العاده پرکاربرد و بی‌نظیر بعدی grep هستش که به کمک آن می‌توانید درون محتویات یک فایل جستجو کنید، برای مثال شما می‌خواهید درون یک دایرکتوری خاص هر فایلی که دورن آن عبارت modireserver  آمده بود را پیدا کنید به راحتی توسط دستور grep و به شکل زیر می‌توانید این کار را انجام دهید.

grep modireserver /var/log/messages

البته در دستور بالا ما فقط درون فایل لاگ messages به دنبال عبارت modireserver بودیم شما می‌توانید از این دستور به شکل‌های بهینه‌تری استفاده کنید و سوییچ‌های مهم آن را باهم ترکیب کنید.

آموزش نصب source guardian در directadmin

دستور بعدی sed هستش که به کمک آن می‌توانید یک حرف و یا رشته خاصی را با عبارات دلخواه خود جایگزین کنید، این دستور زمانی بسیار مهم جلوه می‌کند که شما قصد دارید تعداد بسیار زیادی از یک حرف و یا جمله را درون یک و یا چندین فایل به سرعت و فقط با یک دستور تغییر دهید.

sed 's/string1/string2/g' example.txt

توسط دستور بالا ما عبارت string1 را به string2 درون فایل example.txt تبدیل کردیم. دستور آخر نیز sort بوده که به وسیله آن می‌توان خروجی چند فایل را به صورت مرتب شده بر اساس فاکتور دلخواه شما درآورد.

sort file1 file2 | uniq

با استفاده از دستور بالا دو فایل file1 و file2 با هم ترکیب شده و خروجی آن‌ها به صورت sort شده و البته با حذف خطوط تکراری نمایش داده می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد