IRE: Inductive Rule Extraction

IRE: Inductive Rule Extraction

استخراج قانون استقرائی
IRE: Inductive Rule Extraction

IRE: Inductive Rule Extraction

استخراج قانون استقرائی

الگوریتم های ژنتیکی

"اولین کتاب مقدماتی که تأکید بر کاربردهای عملی از طریق استفاده از مشکلات مثال است." مجله بین المللی سیستمهای عمومی ، جلد. 31 ، شماره 1 ، 2002 ، در چاپ اول

استفاده از الگوریتم های ژنتیکی برای حل مشکلات محاسباتی بزرگ و غالباً پیچیده باعث ایجاد بسیاری از برنامه های جدید در انواع رشته ها شده است. الگوریتم های ژنتیکی عملی اولین کتاب مقدماتی در مورد الگوریتم های ژنتیکی بود که به جای تئوری بر کاربردهای عملی تأکید می کند. کتاب الگوریتم های ژنتیکی عملی، ویرایش دوم نشان دهنده تکامل چشمگیر زمینه ژنتیک از زمان چاپ اول کتاب است. 

نویسندگان توضیح می دهند که چرا الگوریتم ژنتیک در بسیاری از برنامه های دنیای واقعی برتر است، الگوریتم های ژنتیکی پارامتر مداوم را پوشش می دهند و تجزیه و تحلیل گسترده تجارت از انتخاب پارامتر الگوریتم ژنتیکی را ارائه می دهد. این ویژگی های در نسخه دوم بصورت ذیل نشان داده شده اند:

  • بسیاری از مشکل ها بصورت  عملی
  • تصویری جدید و کامل تر از بهینه سازی سنتی
  • نشان دادن نمونه های تجدید نظر شده  در تحقیقات اخیر
  • پوشش الگوریتمهای ژنتیکی و ترکیبی

بخش های جدید در مورد الگوریتم های ژنتیکی هیبریدی، الگوریتم های ژنتیکی موازی و الگوریتم های ژنتیکی  کثیف با توصیه هایی در مورد بهبود عملکرد آنها بیان شده است. همچنین فصل جدیدی در مورد بازپخت شبیه سازی شده، بهینه سازی مورچه ها، استراتژی های تکاملی و سایر روش های هوش مصنوعی برش یافته بیان گردیده است.

نسخه دوم که برای دانشمند، مهندس، اقتصاددان، هنرمند یا هر کسی که علاقه مند به اصول کارشناسی ارشد است نوشته شده است. چاپ دوم همچنان به روزرسانی برنامه های کاربردی در حال تحول عملی الگوریتم های ژنتیکی  و چگونگی دستکاری آنها را برای به دست آوردن بهترین عملکرد در اختیار خوانندگان قرار می دهد. 

این کتاب به اصول الگوریتم های ژنتیکی و کاربردهای آنها در زمینه های مختلف مهندسی و علوم می پردازد.  مهمترین بروزرسانی نسخه دوم کدهای متلب است که متن را همراهی می کنند. بحث کاملی درباره الگوریتم های ژنتیکی ترکیبی ارائه می دهد.  از نمونه های بیشتری نسبت به نسخه اول برخوردار است.

درباره نویسنده

RANDY L. HAUPT دکترا،  رئیس گروه و دانشمند ارشد آزمایشگاه تحقیقاتی کاربردی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا ، کالج ایالتی پنسیلوانیا است.

SUE ELLEN HAUPT ، دکترا ، عضو ارشد تحقیقاتی در بخش مکانیک محاسباتی آزمایشگاه تحقیقاتی کاربردی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا ، کالج ایالتی پنسیلوانیا است.

هر دو Randy و Sue Ellen Haupt کارشناسان مشهور در زمینه الگوریتم های ژنتیکی در کاربردهای مهندسی و علوم هستند.

فایل pdf کتاب را از اینجا دانلود نمایید

[1]   “Frontmatter,” in Practical Genetic Algorithms, John Wiley & Sons, Ltd, 2004, pp. i–xvii.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد