IRE: Inductive Rule Extraction

IRE: Inductive Rule Extraction

استخراج قانون استقرائی
IRE: Inductive Rule Extraction

IRE: Inductive Rule Extraction

استخراج قانون استقرائی

دکتر استوارت دبلیو ویلسون

مشاور علوم هوش مصنوعی

 استوارت دبلیو ویلسون در روچستر نیویورک آمریکا متولد شد؛ که وی در 1960 مدرک کارشناسی را دریافت کرد. مدرک فیزیک را از دانشگاه ام ای تی در مقطع کارشناسی ارشد دریافت و دکتری مدرک مهندسی برق از دانشگاه ام ای تی در سال 1962 و 1967 گرفت. 

 

تحقیقات وی در نهاد مشاور پیش بینی پویایی، کنکورد و موسسه MA است. وی در شرکت پولاروید با دکتر ادوین اچ لند در ارتباط بودهو بررسی سیستم‌هایی که به دانش آموزان امکان می‌دهد از طریق پرسش یاد بگیرند را براساس سؤالات خود را از دانشمندان شناخته‌شده است.

 در رولند موسسه علوم کمبریج کارشناسی ارشد او علاقه طولانی‌مدت خود را به برنامه‌های رایانه‌ای که یاد می‌گیرند، با تمرکز ویژه‌بر سیستم‌های طبقه‌بندی که توسط جان هالند معرفی‌شده است. دکتر ویلسون یک استاد الحاقی در گروه دپارتمان مهندسی سیستم‌های صنعتی و سازمانی دانشگاه ایلینوی در Urbana / Champaign است همچنین او همکاری در شرکت مرتبط VGO را بعهده دارد.

سرانجام سرپرستی شرکت مشاوره سیستم‌ها که توسط دیوید دیویس تأسیس شد را بر عهده گرفت. او در هیئت مشاوره محاسبات تکاملی عضویت دارد و یک عضو هیئت تحریریه زندگی مصنوعی و رفتار انطباقی می‌باشد استوارت دبلیو ویلسون یکی از بنیان‌گذاران رفتار انطباقی و شبیه سازی است. دکتر ویلسون از سال 1967 تا 2011 تعداد 59 مقاله منتشر کرده است.

ویلسون علاقه‌مند به درک و ایجاد سیستم‌هایی هست که از طریق تجربه برای کسب پاداش یاد بگیرند. به نظر ویلسون ذات هوش است: رفتار هوشمند این است که بارها و بارها در برآورده ساختن نیازهای خود در موقعیت‌های متنوع قابل‌مشاهده متفاوت بر اساس تجربه گذشته موفق باشد.

انسان‌ها و سایر حیوانات مانند سیستم‌های موردمطالعه در شاخه هوش مصنوعی تحت عنوان یادگیری تقویت از این نوع سیستم‌ها هستند. تحقیقات ویلسون بر روی یادگیری سیستم‌های دسته بند متمرکز شده است.

مقدمه‌ای اساسی در یادگیری سیستم‌های دسته­بند در گزارش است. معرفی بررسی و نقشه راه جامع برای این زمینه از سال 2008 در گزارش است. تاریخچه یادگیری سیست‌های دسته ­بند تا 2014 در گزارش است. یک فصل در مورد XCS و XCSF ا در کتاب Springer Handbook of Computational Intelligence گزارش شده است.

زمینه‌های پیشرفت و تحقیقات فعلی یادگیری سیستم‌های دسته­بند عبارتند از: تعمیم دقیق، یادگیری برای به دست آوردن پاداش‌های معوق، یادگیری در محیط‌های غیر مارکوف، یادگیری تحت ورودی‌های پر سر و صدا، یادگیری اقدامات با ارزش مداوم، یادگیری مفاهیم رابطه‌ای و یادگیری پویایی‌های معکوس. این برنامه‌ها شامل استنتاج داده‌ها، ابتکارات مرکب، تقریب عملکرد آنلاین، پیش بینی مالی، رباتیک عامل خودکار، تشخیص شی برجسته، تشخیص و تجسم فعل و انفعالات ژن است.

مسیر انیمیشن به هوش مصنوعی مقدمه‌ای برای این دیدگاه از هوش است. تناسب اندام دسته بند بر اساس دقت اصول کار اخیر در مورد سیستم‌های دسته بند را دارد. آخرین کار ویلسون همکاری تولیدکنندگان و شناسایی الگوها است.

مشاوره

Prediction Dynamics سازمان تحقیقاتی و مشاوره‌ای ویلسون است. ویلسون برای مشاوره در مناطقی که به تحقیق مربوط هستند، به ویژه پیش-بینی داده‌ها و نرم­افزارها و عوامل رباتیک، در دسترس می­باشد. 

نظرات 1 + ارسال نظر
ولی جمعه 21 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 11:24 ق.ظ https://mochi.blogsky.com/

سلام.مطلبتون جالب بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد