IRE: Inductive Rule Extraction

IRE: Inductive Rule Extraction

استخراج قانون استقرائی
IRE: Inductive Rule Extraction

IRE: Inductive Rule Extraction

استخراج قانون استقرائی

مروری بر رویکرد چابک

اسکرام رایج‌ترین روش رویکرد چابک است که گستره کاربرد آن صرفاً به توسعه محصولات نرم‌افزاری محدود نمی‌شود و در بسیاری از زمینه‌های مرتبط کسب‌وکار قابل‌اجرا است.    

اسکرام[1] چهارچوبی برای مدیریت پروژه است که با تمرکز بر کار تیمی، مسئولیت‌پذیری و تکرار و پیشروی به سمت یک هدف مشخص اجرا می‌شود. این چهارچوب با یک فرضیه ساده آغاز می‌شود:

·      کار را با آنچه می‌بینید یا می‌شناسید شروع کنید.

·      پس‌ازآن پیشرفت پروژه را پیگیری و بررسی کنید و در صورت نیاز، اصلاحات و تغییرات لازم را به وجود آورید.

اسکرام چهارچوبی مبتنی بر تیم برای توسعه سیستم‌ها یا محصولات پیچیده است که پروژه را طی یک فرایند تدریجی و پیش‌رونده مدیریت می‌کند. به عبارتی شما در اسکرام تحت پوشش یک تیم کار می‌کنید. این تیم باید عملکرد متقابل داشته باشد یعنی از تمام توانایی‌های لازم برای تکمیل وظایف برخوردار باشد. به‌عنوان‌مثال در حوزه توسعه نرم‌افزار تیم شما متشکل از توسعه‌دهندگان بک‌اند[2] توسعه‌دهندگان فرانت‌اند[3] و همچنین طراحان و آزمایش‌کنندگان خواهد بود.

در حالت ایده‌آل اسکرام از مرحله خلق یا ایجاد مفاهیم آغاز می‌شود و در تمامی فازهای توسعه و آزمون محصول، معرفی، بازاریابی و فروش مورداستفاده قرار می‌گیرد. اما امروزه بیشتر شرکت‌ها فقط بخش توسعه را در تیم خود اعمال می‌کنند. اعضای این تیم‌ها باید تلاش کنند که به T-shaped برسند. این بدان معنی است که تخصص اعضای تیم اسکرام فقط به یک حوزه محدود نمی‌شود. آن‌ها باید از توانایی‌ها و مهارت‌های گسترده‌ای بهره ببرند تا بتوانند در حوزه‌های دیگر نیز به تیم و سایر هم‌تیمی‌ها خدمت کنند. البته مسلماً منظور این نیست که اعضای تیم باید همه‌چیز را بدانند. بلکه همه آن‌ها متمایل‌اند فراتر از مسئولیت‌های خود پیش بروند و کارهای بیشتری انجام دهند.

توسعه چابک یا اجایل[4] روش یا تکنیکی است که فرایند توسعه و آزمون چرخه حیات توسعه سیستم را با یک رویکرد تکرار متوالی پیش می‌برد. درواقع اجایل محصول را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کند. اسکرام تنها یکی از فرآیندهای تکرار و تکامل فرایند تدریجی توسعه نرم‌افزار چابک است که اجازه می‌دهد در کوتاه‌ترین زمان ممکن روی ارائه ارزش کسب‌وکار تمرکز کنیم. توجه داشته باشید که چهارچوب اسکرام معمولاً با این مسئله سروکار دارد که الزامات و نیازهای پروژه از ابتدای کار شناخته‌شده نیستند یا در طول مسیر تغییر می‌کنند. به همین دلیل پیش از اینکه به توضیح مزایا، اصول و عناصر اسکرام بپردازیم خلاصه‌ای از مفاهیم رویکرد چابک را شرح خواهیم داد.

برخلاف رویکردهای سنتی توسعه نرم‌افزار مانند روش آبشاری[5] که در آن شما ممکن است ماه‌ها کار کنید بدن اینکه خروجی‌ها و نتایج کار را به مشتری نشان بدهید، در رویکرد چابک اصولاً همه‌چیز سریع و در پاسخ به نیازهای واقعی کاربر پیش می‌رود. توسعه چابک، تأکید و تمرکز را از روی شما به‌عنوان مجری پروژه برمی‌دارد و آن را به مشتریان اختصاص می‌دهد. اگر فکر می‌کنید که با تغییر کوچکی روبه‌رو هستید، باید بدانید که همین تحول، به نتایج فوق‌العاده کارآمدی منجر می‌شود.

تحقیقات مؤسسه مدیریت پروژه آمریکا نشان می‌دهد سازمان‌های چابک در ۶۵ درصد از موارد پروژه‌های خود را به‌موقع به پایان می‌رسانند (در مقایسه با ۴۰ درصد برای شرکت‌های غیر چابک). به‌علاوه آن‌ها به ۷۵ درصد از اهداف خود دست پیدا می‌کنند (در مقایسه با نرخ ۵۶ درصدی شرکت‌های غیر چابک) و حتی درآمد خود را حدود ۳۷ درصد سریع‌تر ارتقا می‌دهند.

 

 



[1] Scrum

[2] Backend

[3] Frontend

[4] Agile

[5] Waterfall

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد