IRE: Inductive Rule Extraction

IRE: Inductive Rule Extraction

استخراج قانون استقرائی
IRE: Inductive Rule Extraction

IRE: Inductive Rule Extraction

استخراج قانون استقرائی

نوشتن افیلیشن مقاله

افیلیشن چیست؟

افیلیشن به زبان ساده یعنی وابستگی سازمانی. یعنی شما از سمت کدام مرکز علمی و دانشگاهی مقاله می‌فرستید. افیلیشن به نوعی به مقاله شما هویت می‌دهد و هیچ ژورنالی بدون افیلیشن مقاله شما را نخواهد پذیرفت. 

  منظور از افیلیشن وابستگی آکادمیک یا سازمانی هریک از نویسندگان مقاله می‌باشد. بهترین حالت ممکن این است که در تهیه افیلیشن نویسندگان به رتبه دانشگاهی و یا مسئولیت اجرایی آنها و یا بالاترین مدرک تحصیلی آن‌ها اشاره بشود. انتخاب صحیح نام دانشگاه و دپارتمان و گروه نیز بسیار مهم است.

نحوه نوشتن نشانی افیلیشن

رعایت اصول نگارش نشانی نویسندگان هرچند ساده است اما غالبا نادیده گرفته می‌شود. در نتیجه مولفین نمی‌توانند همیشه با نشانی‌ها مرتبط شوند. اما اغلب شیوه و سبک ژورنال مربوطه باعث ایجاد سردرگمی می‌شود و نه اشتباهات مولف. به همراه هر مولف، یک نشانی داده می‌شود (نام و نشانی موسسه یا آزمایشگاهی که تحقیق در آن انجام شده است). اگر پیش از چاپ مقاله مولف به نشانی متفاوتی نقل مکان کرده است، نشانی جدید باید در پانوشت نشانی فعلی ذکر شود.

به هنگام فهرست بندی دو یا چند مولف که هریک در موسسه ای متفاوت هستند، نشانی‌ها باید به همان ترتیب برای مولفین لیست شوند. مشکل اصلی زمانی ایجاد می‌شود که مقاله ای توسط مثلا سه مولف از دو موسسه منتشر می‌شود. در چنین مواردی نام و نشانی هر مولف باید شامل تخصیص مناسبی پس از نام و پیش از نشانی صحیح است.

نمونه نوشتن نشانی یا افیلیشن صحیح در دانشگاه های ایران به زبان انگلیسی در مقالات ISI

طبق آیین نامه تشویق مقالات وزارت علوم:

Department of …, Faculty of …, University of…., …, Iran.

Department of Public Management, Faculty of Management, University of Guilan, Rasht, Iran.

Department of Management, Faculty of Humanities, Tarbiat Modarres University, Tehran, Iran

نحوه نگارش صحیح افلیشن مقاله دردانشگاه آزاد اسلامی:

Department of …, Faculty of …, … Branch, Islamic Azad University, …, Iran.

Department of Industrial Engineering, Faculty of Engineering, South Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran.

نکات مهم در انتخاب عناوین علمی برای نگارش افیلیشن

نکته اول

در صورتی که نویسنده دانشجوی دوره دکترا باشد که هنوز امتحان جامع خود را نگذرانیده است روال معمول بر آن است که در افیلیشن خود از عبارت دانشجوی دکترا استفاده کند. در صورتی که آزمون جامع خود را با موفقیت گذرانده است می‌تواند از عبارت Ph.D Candidate استفاده نماید.

نکته دوم

جهت انتخاب عنوان مناسب برای اعضای هیئت علمی میتوان از معادلهای زیر استفاده کرد. با اینحال در این مورد توصیه می‌شود که نویسندگان طبق قوانین دانشگاه محل کار و روش معمول در آن دانشگاه اقدام نمایند.

عضو هیئت علمی: اگر نویسنده بدون توجه به رتبه دانشگاهی خود بخواهد از این عنوان عمومی استفاده کند، می‌تواند از عبارت faculty member استفاده نماید.

مربی: معادل مناسب برای این کلمه عبارت Tutor است. با این‌حال ممکن است نویسنده بسته به روال مرسوم در دانشگاه محل فعالیتش بخواهد از عنوان مدرس و یا عضو هیئت علمی برای معرفی خود استفاده نماید.

مدرس: Lecture

استادیار: Assistant Professor

دانشیار: Associate Professor

استاد: Professor

نکته سوم

ممکن است برخی از سیستمهای دانشگاهی از عبارات استادیار و دانشیار و استاد استفاده نکرده و مثلا به جای استادیار از کلمه Lecture و بجای دانشیار و استاد از عبارت Senior Lecture استفاده کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد