IRE: Inductive Rule Extraction

IRE: Inductive Rule Extraction

استخراج قانون استقرائی
IRE: Inductive Rule Extraction

IRE: Inductive Rule Extraction

استخراج قانون استقرائی

7 نکته ضروری برای نوشتن مقاله ISI

انتخاب موضوع مناسب و تعیین هدف کلی از نگارش مقاله

انتخاب موضوع مناسب از جمله مهم‌ترین مراحل نگارش مقاله ISI است که باید به تناسب مسایل روز با دقت بسیار و به‌دور از شتابزدگی انجام شود. برای این منظور، در ابتدا می‌توانید از بین علاقهمندی‌ها، دغدغه‌ها، مطالعات خود و غیره لیستی از موضوعات موردنظرتان را تهیه کنید و سپس با ارزیابی هریک از آنها و حذف موضوعات کم‌ارزش‌تر، به مناسب‌ترین موضوع برسید.  

در بین نکات ضروری برای نوشتن مقاله ISI ، ارزشمندی موضوع و ناب‌ بودن آن بسیار حایزاهمیت است و باید مورد‌توجه و بررسی قرار گیرد؛ چراکه سبب جذابیت بیشتر مقاله شما می‌شود. انتخاب موضوع می‌تواند با طرح یک سوال ساده آغاز شود. سوالی که یافتن پاسخ آن، دغدغه و علاقه فردی خودتان و یا حتی جامعه است. همچنین موضوع مقاله نباید خیلی کلی باشد. تعیین محدوده دقیق موضوع و ایده‌تان و تبیین ساده و روشن هدف‌تان از نوشتن مقاله و آنچه قصد دارید به خواننده انتقال دهید، به شما کمک می‌کند تا با تمرکز بیشتر و به‌دور از سردرگمی،نوشتن مقاله علمی پژوهشی خود را آغاز کنید.

- برنامه ریزی و تعیین زمانبندی مناسب

کار پژوهش و به دنبال آن نگارش مقاله ISI مستلزم صرف زمان زیاد و صبر و حوصله کافی به همراه دقت و انرژی بالاست. از جمله نکات ضروری برای نوشتن مقاله ISI برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق برای پیش‌برد منظم‌تر و منسجم‌تر این روند است. برای تدوین این برنامه می‌توان در آغاز طرح کلی مقاله‌تان را در نظر گرفته و اجزای آن را مشخص کنید. پس از آن معین کنید که برای هر قسمت چه مدت زمانی لازم دارید و درنهایت تصمیم بگیرید که حتما به برنامه‌تان پایبند باشید.

ساختار درست مقاله ISI

از دیگر نکات ضروری برای نوشتن مقاله ISI توجه به اصول تدوین ساختار و چارچوب مقاله است. عنوان مقاله از مهم‌ترین مواردی‌ست که باید متناسب با محتوای آن، از واژگان اصلی و کلیدی متن انتخاب شود که معرف کامل موضوع مقاله باشد. آنچه در نگاه اول خواننده را علاقه‌مند و ترغیب به مطالعه مقاله شما می‌کند، عنوان مقاله است. پس یک عنوان مناسب می‌بایست جذاب، جامع، گویا و حتی‌المقدور کوتاه باشد.

چکیده مقاله از جمله بخش‌هایی ست که نگارش آن بسیار با‌اهمیت است چراکه بیشتر از خود مقاله خوانده می‌شود و می‌تواند نقش مهمی در تحریک مخاطبان به خواندن کل مقاله ایفا کند. چکیده، اطلاعات اساسی و تصویری کلی و واضح از مقاله ارایه می‌دهد که باید مختصر و مفید باشد و پس از خاتمه نگارش مقاله نوشته شود.

در مقدمه مقاله، مساله تحقیق، ضرورت انجام آن، پیشینه و سوابق تاریخی موضوع و اهداف مقاله بیان می‌شود. مقدمه باید با بیانی شفاف و به‌دور از ابهام به معرفی کامل مقاله بپردازد.

در بخش روش تحقیق، باید روش‌های انجام پژوهش به‌طور واضح و دقیق بیان شود به گونه‌ای که مخاطب بتواند آن‌ها را کاملا درک و به‌راحتی تکرار کند و در مورد اعتبار نتایج قضاوت نماید.

یکی از نکات ضروری برای نوشتن مقاله ISI نتیجه گیری درست و منطقی از مقاله است. در واقع هدف اصلی از نوشتن مقاله علمی پژوهشی، ارایه نتایج جدید و دستاوردهاست که باید در نگارش آن نهایت دقت را به‌کار برد.

بخش جدانشدنی هر مقاله‌ای منابع و مآخذیست که از آنها در نوشتن مقاله علمی پژوهشی استفاده شده است. ذکر درست و دقیق منابع سبب اعتبار و ارزش مقاله می‌شود. البته شیوه نوشتن منابع در مجلات مختلف برحسب دستورالعمل‌های نگارشی آن‌ها متفاوت است.

ویرایش و ارزیابی نهایی مقاله

پس از پایان یافتن نگارش مقاله ISI ،بازبینی و ویرایش آن بسیار ضروری است. خواندن چندباره مقاله و اعمال اصلاح‌ها بر آن مثل برطرف کردن اشکال‌های نگارشی و جایگزینی کلمات ساده‌تر و گویاتر در محتوای مقاله و غیره سبب می‌شود مقاله‌تان صورت مناسب‌تری پیدا کند. همچنین در این زمان می‌توانید از همکاران، اساتید و افراد باتجربه در زمینه رشته خودتان بخواهید مقاله‌تان را بخوانند و نظرات‌شان را بیان کنند. نظرها و راهکارهای مفید آن‌ها می‌توانند به بهبود مقاله کمک کنند و نکاتی را که شاید از قلم انداخته شده یادآور شوند.

ترجمه تخصصی مقاله

ترجمه درست و دقیق مقاله، مساله‌ای حیاتی در بین نکات ضروری برای نوشتن مقاله ISI است. از آنجایی که ترجمه مقاله علمی پژوهشی یک ترجمه ساده و معمولی نیست مترجم ضمن مهارت در ترجمه با آن رشته علمی و اصطلاحات تخصصی‌اش نیز کاملا آشنا است. چراکه کوچک‌ترین اشتباهی در ترجمه و ویرایش انگلیسی مقاله می‌تواند منجر به رد شدن مقاله از سوی داوران مجلات شود. پس حتما مقاله خود را به دست متخصصین مجرب این امر بسپارید.

انتخاب مجله مناسب و معتبر برای ارسال مقاله

در بین نکات ضروری برای نوشتن مقاله ISI این تصمیم که مقاله‌تان را برای کدام مجله بفرستید بسیار تعیین‌کننده است.  یکی از راه‌های انتخاب مجله مناسب برای ارسال و چاپ مقاله‌تان مشورت با افراد باتجربه‌ای است که سابقه چاپ مقالات ISI در مجلات خارجی را دارند. از جمله نکاتی که در شناسایی مجله مناسب باید به آن توجه کرد، مطالعه شناسنامه مجله و بررسی حوزه ایست که مجله در آن خصوص فعالیت دارد و علاقه‌مند به نشر آثار علمی آن حوزه است. همچنین درنظرگرفتن سطح علمی و کیفی مجله نیز از جمله مسایلی است که برای ارسال نهایی مقاله باید درنظر داشت.

توجه به دستورالعمل های مجله موردنظر

رعایت اصول نگارشی مجله موردنظر در زمره نکات ضروری برای نوشتن مقاله ISI است که تاثیر زیادی در پذیرفته شدن مقاله‌تان در آن مجله دارد. پس از انتخاب مجله موردنظر برای ارسال مقاله می‌بایست با مطالعه دقیق راهنمای نویسندگان که شامل دستورالعمل‌های نگارشی موردنظر مجله است، مقاله‌تان را در چارچوب‌های خواسته‌شده تنظیم کنید. دقت کنید که رعایت نکردن فرمت موردنظر آن‌ها حتی با وجود بی‌نظیر بودن مقاله‌تان باعث رد‌شدن آن از سوی مجله می‌شود. همچنین برای آشنایی بیشتر با شکل و فرمت مجله موردنظر می‌توانید مقالات اخیر آن را ملاحظه کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد