IRE: Inductive Rule Extraction

IRE: Inductive Rule Extraction

استخراج قانون استقرائی
IRE: Inductive Rule Extraction

IRE: Inductive Rule Extraction

استخراج قانون استقرائی

آموزش نرم‌افزار Tableau

Tableau یک ابزار قدرتمند و انعطاف‌پذیر است که برای مدیریت و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها استفاده می‌شود. در درجه اول، یکپارچه‌سازی داده‌ها از چندین منبع را امکان‌پذیر می‌کند. سپس در ایجاد داشبوردهای زیبا و تعاملی که می‌تواند با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شود، کمک می‌کند. رابط بصری Tableau طوری طراحی‌شده است که توسط متخصصان داده و کاربران غیر فنی یک‌جور استفاده می‌شود.  

نسخه‌های مختلف نرم‌افزار

پنج محصول اصلی Tableau که هرکدام هدف متفاوتی دارند؛ عبارت‌اند از:

·     Tableau Desktop برنامه دسکتاپ که به کاربران امکان می‌دهد تا داده‌ها را جمع‌آوری، تبدیل کرده و تصویرسازی کنند. Tableau Desktop فقط با داشتن اشتراک در دسترس است. داده‌های به تصویر درآمده را می‌توان به‌صورت محلی و آنلاین ذخیره کرد.

·     Tableau Public نسخه رایگان نرم‌افزار Tableau که اکثر قابلیت‌های ارائه‌شده در Tableau Desktop را دارد. برخلاف Tableau Desktop، فقط می‌تواند فایل‌های CSV، Excel و متن را در خودش جای بدهد. همچنین محدودیت 15 میلیون ردیف داده وجود دارد و هر کاری که انجام بدهید به‌صورت محلی و فقط در Tableau Server ذخیره نخواهد شد.

·     Tableau Reader یک برنامه فقط خواندنی برای باز کردن و خواندن انواع فایل Tableau است.

·     Tableau Online نسخه ابری نرم‌افزار Tableau که راهی برای انتشار و اشتراک‌گذاری داشبوردها به‌صورت آنلاین فراهم می‌کند. این نسخه به‌طور کامل توسط Tableau میزبانی می‌شود.

·     Tableau Server مثل Tableau Online، به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌های تصویری ایجادشده با Tableau را میزبانی کرده و ذخیره کنند. تفاوت این تب لو با Tableau Online این است که به‌طور کامل توسط Tableau میزبانی نمی‌شود، بلکه در پلتفرم‌های ابری عمومی مثل AWS، Google Cloud Platform و Microsoft Azure میزبانی می‌شود.

Tableau چه کاربردی دارد؟

Tableau یا تب لو یک ابزار تصویرسازی شده داده است که بیشتر برای ایجاد گزارش‌های هوش تجاری استفاده می‌شود. این گزارش‌ها به نمایش خواناتر داده‌ها به‌صورت گرافیکی کمک می‌کنند. داشبوردهای تعاملی با برچسب‌های مناسب و امکان اصلاح فیلترها یا انتخاب‌ها و اصلاح نما ها همیشه مزیت Tableau برای خدمات مشاوره بوده است. بااین‌حال برای به دست آوردن اطلاعات و اقدام بر اساس آن‌ها، لازم است که از طریق استوری برد مناسب پیام منتقل شود. این آموزش بر چگونگی ایجاد ارتباط مؤثر از طریق نمایش داده‌ها در Tableau تمرکز دارد. Tableau به مدت هفت سال از 2012 تا 2019 همیشه به‌عنوان ستون اصلی در GARTNER MAGIC QUADRANT ظاهرشده است.

چرا باید کار با تابلو را یاد بگیریم؟

·     Tableau می‌تواند داده‌ها را از پایگاه‌های داده رابطه‌ای، پایگاه‌های داده مبتنی برابری مثل Amazon Web Servicesپایگاه دادهMicrosoft Azure SQL، Google Cloud SQL و صفحات گسترده ذخیره‌شده در هر محیطی مثل سرورهای داده Hadoop  برای ایجاد گزارش به دست آورد. علاوه بر این، به دلیل توانایی‌اش در ذخیره داده‌های درون حافظه، می‌تواند مجموعه داده‌های بزرگ را بازمان پاسخ سریع به‌منظور تجسم مؤثر خلاصه کند.

·     ویژگی‌های مختلفی در Tableau وجود دارد که آن را به یک ابزار تصویرسازی قدرتمند تبدیل می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم آن ترکیب داده‌ها یا اتصال داده‌ها از چندین منبع داده است. این نرم‌افزار امکان نمایش معیارها یا پارامترهای به‌دست‌آمده از فیلدهای موجود در منابع داده‌های مختلف را بدون نیاز به ETL فراهم می‌کند. علاوه بر این عملیات مختلفی مثل تجمیع، الحاق و تبدیل نوع داده‌ها را می‌توان در اینجا انجام داد.

·     Tableau یک انجمن بزرگ دارد که از کاربران دررسیدن به جواب سؤالاتشان به‌راحتی پشتیبانی می‌کند. این‌یک مزیت برای مبتدیانی است که از طریق آموزش یاد می‌گیرند و در حین تمرین می‌خواهند مشکلاتشان برطرف شود. تصویر زیر داشبورد اصلی Tableau Public که بعد از ورود به سیستم نمایش داده می‌شود را با نوارابزار و پنل هایی که برای تصویرسازی لازم است نشان می‌دهد:

کاربردهای Tableau

·     به اشتراک‌گذاری گزارش‌های MIS یا BI با کاربران یا کلاینت‌های محصولات Tableau مثل Tableau Reader یا Tableau Server آسان می‌شود. این قابلیت به همکاری و زمان پاسخگویی سریع‌تر به هر اقدامی کمک می‌کند.

·     تجزیه‌وتحلیل خوشه‌ای را می‌توان در Tableau با الگوریتم K – means انجام داد.

·     با استفاده از Tableau، داشبوردهای تعاملی را می‌توان با رابط کاربری گرافیکی و گزینه‌های فیلترینگ به‌سادگی به‌صورت کشویی درآورد. نقشه‌های جغرافیایی مربوط به سرتاسر جهان به ارائه زیبای داده‌ها روی نقشه‌ها در ترکیب با نمودارهای درختی یا حرارتی کمک می‌کنند.

·     Tableau ویژگی قدرتمند استوری بورد کردن هم به ایجاد خلاصه‌هایی در سطح اجرایی و ارائه اطلاعاتی که نیازی به توصیف ندارند کمک می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد